Noticia16/07/2024

El Tercer Sector demana augmentar fins a l’1% l’assignació tributària per a fins socials

L'objectiu és aconseguir que la proposta aparegui recollida en els Pressupostos Generals de l'Estat de 2025

La Plataforma del Tercer Sector, de la qual forma part Càritas, sol·licita augmentar del 0,7 a l’1% l’assignació tributària de l’IRPF i de l’Impost de Societats destinada a activitats d’interès general considerades d’interès social. El seu objectiu és comptar amb major estabilitat per a planificar a llarg termini i augmentar, així, el seu impacte social.

Si aquesta proposta s’hagués adoptat l’any 2023, s’hauria augmentat un 43% la quantia recaptada per l’IRPF i Impost de Societats per a fins socials. La repercussió que hauria tingut aquest increment en els Pressupostos Generals de l’Estat hauria estat a penes del 0,06%.

L’objectiu és aconseguir que la proposta aparegui recollida en els Pressupostos Generals de l’Estat de 2025.

Més solidaritat, més impacte

Els fons recaptats a través de les assignacions tributàries de l’IRPF i l’Impost de Societats van dirigits a finançar projectes socials que garenteixen els drets de la ciutadania, lluitar contra la pobresa, l’exclusió social i la desigualtat i avançar cap a societats justes, igualitàries i inclusives aquí i a tot el món.

En 2022, tant a nivell autonòmic com estatal es van finançar 7.798 projectes desenvolupats per 2.517 entitats socials. Les entitats socials arriben, en moltes ocasions, allí on no aconsegueixen les administracions públiques, garantint drets i facilitant l’accés a serveis fonamentals.

L’augment de l’assignació tributària és un pas transitori, però necessari a l’espera d’una reforma substancial de l’actual sistema de subvencions que permeti aconseguir un marc de finançament estable, suficient, garantit i previsible.

El Tercer Sector està format per més de 28.000 entitats que representen el 1,44% del PIB espanyol. Cada any presten més de 48 milions d’intervencions directes i canalitza la solidaritat de prop de 4 milions de persones a través del voluntariat.